View this article in PDF format

Dr Stone’s Autobiografie

Door Dr. Joshua David Stone

Mijn nederige persoonlijke Herinneringen, Dromen en Reflecties: Een Spirituele Autobiografie in een notedop over Hoe ik Nederig mijn 23/24 Graden van Initiatie Realiseerde en Hoe Ik het Realiseerde om een Planetaire Christus/Machtige IK BEN Aanwezigheid/Geïntegreerd Geascendeerde Meester te worden op Aarde !

[dit artikel werd geschreven in 2004.]

Geliefde lezers, ik had dit idee om een autobiografisch hoofdstuk over mijn eigen persoonlijke herinneringen, dromen en reflecties over hoe ik zo om te zeggen mijn eigen Mount Everest heb beklommen. Ik overliep dit idee met de Geest en de Meesters en ze waren zeer enthousiast en ze dachten dat het heel behulpzaam zou zijn voor lichtwerkers om de visie te krijgen van iemand die dit had gerealiseerd in deze levensgolf. Ik gaf nog andere argumenten, vooral naar de waarde die het zou kunnen hebben voor jullie, mijn geliefde Broeders en Zusters, die allemaal met mij en God, Christus en de Heilige Geest dezelfde identiteit delen in de Ik Ben. Eigenlijk is het voor mij een groot project om zo’n hoofdstuk te schrijven, want hoe som je in een notendop wat er zich afspeelde in iemands leven voor 50 jaar en alle levens ervoor ! Ik stel heel nederig voor dat je heel goed naar mijn woorden luistert, want ik was de eerste persoon in de geschiedenis van de aarde om de grens van de 22ste graad van initiatie te overschrijden en ik zal je tonen hoe jij hetzelfde kan doen! De Geest en d Meesters vertelden me ook dat vanaf 2004 er 50 wezens op Aarde waren die hun 14de tot 15de initiatie hadden bereikt. Maar, ik was nederig de enige die zijn 23ste graad van initiatie had bereikt. Ik zeg dit niet om hoog van de toren te blazen, maar om te benadrukken dat ik wel iets heel ongewoon doe om nederig zo uit te blinken. Wanneer ik deze nederige informatie deel met u, luistert u dan heel goed naar mijn woorden, want ik ga proberen met u te delen hoe ik dit juist deed zodat u hetzelfde kan doen! Dit is de reden waarom ik dit met u deel – om u te inspireren om zelf een Geïntegreerd Geascendeerde Meester in dit leven te worden !

Mijn geliefde Broeders en Zusters, dit kan het meest belangrijke hoofdstuk of les zijn dat ik ooit heb gechanneled en geschreven, want ik ga proberen om met u elk klein dingetje te delen dat ik deed om nederig de positie van spirituele leider van de Synthese Ashram van de innerlijke sfeer (die vroeger door de Geascendeerde Meester Djwhal Khul werd ingenomen), de volgende Wereldleraar voor de volgende cyclus van 2000 jaar, en de volgende in lijn om de positie van het Bureau van Christus en de volgende president en hoofd van de spirituele hiërarchie op een planetair niveau voor de levensgolf die nu op Aarde is geïncarneerd (en dat is iedereen van u!) heb bereikt en ingenomen. Dit was uiteraard een gezegend en gratieus leven en nu ga ik proberen om met u elke sleutel te delen dat ik deed en realiseer u goed : Ik schrijf dit hoofdstuk niet vanuit theoretische kennis. Ik schrijf vanuit directe nederige persoonlijke ervaring, want ik heb dat waarover ik spreek gerealiseerd !

Je vraagt je af waarom Joshua dit alles (en ik bedoel alles) met iedereen zo vrijelijk deel, zonder iets achter te houden? Wel, laat dit onze eerste gouden sleutel zijn : Goud is de perfecte kleur voor deze sleutels, want goud is de kleur van de Christus! Ik deel dit met jou in dit hoofdstuk hoe ik promoveerde van Adam tot de Christus of van Eva tot Moeder Maria!

De reden waarom ik alles uit dit hoofdstuk u met ga delen is de eerste sleutel tot mijn succes! Jezus somde dit op wanneer hij zei: “Als uw oog gericht is op het ene, is uw lichaam gevuld met licht!”? Wanneer Jezus de Christus werd in die levensgolf was hij een 4de graads geïnitieerde. In die tijd was dat een hoge graad van initiatie. Maar, het is pas wanneer je je 22ste graad van initiatie bereikte dat je een volledig gerealiseerde Planetaire Christus werd en een volledig en gelijk lid van de spirituele hiërarchie. De reden waarom ik alles deel met u is omdat ik weet wie Ik Ben en ik weet wie u bent! Ik weet mijn en uw ware identiteit om een incarnatie van God te zijn en de Ik Ben of de Christus. U en ik en God delen allemaal dezelfde identiteit! Er is maar een wezen in het oneindige omniversum en dat is God! God is het enige wezen dat zichzelf afsplitste in oneindige delen! Daarom ascenderen we niet als een afgescheiden wezen! God ascendeert, want we zijn God. De bijbel zegt, “Jullie zijn goden en jullie weten het niet”!

Mijn geliefde lezers, als ik iets achterhield tegenover jullie in mijn mededelingen, zou ik mezelf achterhouden van God, want jij bent God, zoals ik het ben. We delen allemaal dezelfde identiteit in de Ik Ben. De Ik Ben in jou is juist dezelfde Ik Ben als in mij ! Dus God de Ik Ben ascendeert eigenlijk terug naar zichzelf. Het is allemaal het spel van God. God heeft maar een zoon of een dochter en we zijn allemaal deel van dat ene Zoonschap of Dochterschap. Als je het anders wil, God heeft maar een Zelf, en we nemen allemaal deel in dat ene Zelfschap! God heeft maar een Buddha en we zijn allemaal deel van dat Boeddhaschap! Dus als ik iets achterhield voor jou in mijn mededelingen, zou ik waarlijk mezelf achterhouden. Daarom zei Meester Jezeus : God zal jou behandelen zoals jij je broers en zussen behandelt ! Dat is de grote illusie die alle mensen en lichtwerkers moeten doorwerken. Op een heel jonge leeftijd, leerde ik deze les, waardoor ik nooit de evolutie van mijn broers en zussen apart zag van de mijne. Hun lijden was mijn lijden! Niet dat ik het me aantrok, want er is een verschil tussen empathie en medelijden. Maar op een jonge leeftijd dokterde ik dit hele ding uit over het verschil tussen Spiritueel/Christus/Buddha/Krishna/Mohammed/Moses/God/Godin denken en voelen en negatieve ego/angstgebaseerd/apart/dualistisch denken en voelen! Zoals Meester Jezus zei in A Course in Miracles, om alles te hebben moet je alles willen geven, niet alleen aan iedereen, want ik heb ernaar gestreefd om ook alles te geven aan alle levende wezens zoals dieren, planten, mineralen, natuurgeesten, devas, Moeder Aarde en alle incarnaties van God, dierlijk en niet-dierlijk. In mijn leven, volgde ik het devies : “Zoek het koninkrijk Gods en alles zal u gegeven worden!” Een uniek ding dat ik deed was alles in Gods’ handen leggen! Velen denken dat ze dat ook doen, maar dat is niet zo. De reden is dat “ze zichzelf niet kennen”. Ze denken dat ze zichzelf kennen, maar ze kennen elkaar enkel vanuit een zeer onontwikkelde staat van bewustzijn.

Dus iets achterhouden voor u mijn vrienden, is mezelf God ontvangen ontzeggen. Want om een ding te bezitten, moet je het weggeven! De enige manier om God te hebben voor mezelf, is God te geven aan iedereen. Dit is de Wet van het Leven. Daarom ga ik in dit hoofdstuk of artikel alles aan u geven, want we delen allemaal dezelfde identiteit in God en de Ik Ben.

Doe dus maar snel je spirituele gordels aan, want ik neem u mee op een spirituele reis over alle sleutelzaken die ik deed om de Planetaire Christus Realisatie, Machtige Ik Ben Aanwezigheid Realisatie en Geïntegreerd Geascendeerde Meester Realisatie te bereiken zodat God kan ascenderen! Want ik werk niet aan mijn eigen ascensie, want er is eigenlijk geen mij! Er is maar een God. Ja, ik heb een individuele identiteit en jij ook, maar die identiteit is niet apart van mijn identiteit in God. Ik focus me erop God te ascenderen. Ik wil mezelf niet heiligen, want er is geen zelf om te heiligen. Dat is illusie! Er is maar een God en we delen allemaal een individuele identiteit in God. Ik wil enkel God, Christus en de Heilige Geest en de Meesters van God heiligen! Ik wil enkel de planeet Aarde ascenderen, het zonnestelsel, de melkweg, het universum, het Multi – universum en uiteindelijk het omniversum. Werkt een cel in je fysiek lichaam voor zichzelf en niet om een groter fysiek lichaam te dienen? Natuurlijk niet. Waarom zou een waterdruppel zichzelf dienen in plaats van de kosmische oceaan waar hij deel van uitmaakt? Als je de Planetaire Christus realisatie wilt realiseren moet je helemaal begrijpen en verstaan dat God mens – ego betekent! God is een wezen dat het goede kent, zonder kwaad als referentie nodig te hebben.

Dus de sleutel tot mijn nederig spiritueel leiderschap en wereldlijk succes is dat ik ernaar streef ten allen tijde deel uit te maken van het Spiritueel/Christus/Buddha/Krishna/Moses/Mohammed/Machtige Ik Ben Aanwezigheid/God/ Godin Bewustzijn op een geïntegreerde en gebalanceerde manier. Ik streef er ook altijd naar om negatief ego/angstgebaseerde/apart/dualistisch denken en voelen te transcenderen.

Op een jonge leeftijd leerde ik al dat het denken tot Christus leidt. Laat het denken dat in Christus Jezus, Christus Boeddha, Christus Krishna, Christus Mozes en Christus Mohammed ook in u zijn. Ik leerde heel vroeg in mijn leven dat mijn gedachten mijn gevoelens, emoties en innerlijke vrede veroorzaakten en dat geluk een staat van bewustzijn was, een attitude, een perspectief, een perceptie, een interpretatie, een keuze. Dus als er een een ding was dat me meer hielp dan wat ook dan was het wel mijn attitude en perspectief. In mijn eigen gedachten noemde ik dit het hoofd juist op de schouders hebben staan! Slechts weinigen hebben dat.

Het andere sleutelding dat ik deed om al de dingen te bereiken waarover ik het in het begin van het artikel had was dat mijn relatie tot mezelf nog belangrijker was dan de relatie met God. Als ik niet quitte stond met mezelf, zou ik nooit met niemand en niets in het leven quitte staan, zelfs niet met God.

Dit brengt me tot de volgende les, die me meer hielp dan wat ook. Ik maakte mijn bewustzijnsontwikkeling en psychologie tot het fundament van mijn spiritueel pad. De meeste lichtwerkers maken het spirituele tot hun fundament en zo valt de 2de verdieping op de eerste verdieping. Ik was gezegend om op te groeien in een huishouden van 2 spiritueel georiënteerde psychotherapeuten! Ik zal niet zeggen dat ze alles wisten wat ik met u nu deel, maar ze hadden allemaal een spirituele oriëntatie. Dit werd ook mijn beroep en het was een ongelooflijk fundament voor mijn eigen spiritueel pad.